Tips og råd til deg som ønsker å delta på Galleria kunstfestival – “Kunst uten filter”.
Markedsføring og PR
- Send oss gjerne informasjon om din kunstvirksomhet eller annet som kan brukes i presseskriv og PR.
- Bidra med innlegg, kommentarer og bilder på Gallerias Facebooksider
- Galleria kunstfestival er både ”lang, kronglete og omfattende” – inntrykkene blir mange og det kan ta noen dager å få med seg alt. Ha gjerne med egne plakater, gatebukker, banner og lignende for henvisning og oppmerksomhet.
- På samme måte må du gjerne legge frem egne trykksaker, visittkort eller annen presentasjon i utstillingslokalet.
- Har du egen hjemmeeside så husk å henvise til den.
Utstilling, presentasjon, salg
- Less is more! Vær selektiv når du velger ut hva som skal på veggen. I stedet for å henge opp alt med en gang kan det være greit å ha noe i bakhånd
- Unngå at veggen blir tom tidlig i festivalperioden. Selg gjerne fra veggen hvis du kan erstatte solgte verk med et nytt
- Merk verket med ”rødlapp” og avtal med kjøper om henting etter at festivalen er over hvis det er mulig, og du ikke kan erstatte verket med annet. Tomme vegger er ingen god stemningskaper. Røde lapper skaper interesse!
